Alapelvek
A Milsim jtkmd tbb a Wargame-ektl.
Fegyelmezettebb hozzllst, tbb gyakorlst, eltr krlmnyeket kvetel meg a szervezktl s a jtkosoktl is.
Ez egy kiegszts, ami a MASZ-szal, s esetenknt ms szablyzatokkal egytt rvnyes.
nmagban nem hasznlhat, lvn a MASZ alapelvei nem lettek jbl feltntetve, csak az ahhoz kpest trtnt vltozsok.
A jtkok menete klnbzik a Wargame-tl.
Tbb gyalogls, tbb felderts, kevesebb akci, kevesebb ember, nagyobb plyk, sszehangoltabb csapatmunka, s tbb jtkid jellemzi. Ezeket mindenki tartsa szem eltt, amikor jelentkezik egy ilyen jtkra!
Fegyverek s Felszerelsek
Fegyverek osztlyai:
Pisztolyok: 340fps (M1911, USP)
SMG s PDW: 340fps (MP5, P90, MP7, M1A1)
Karablyok: 430fps (G36, AK47, L85, M16)
Tmogat fegyverek: 430fps (MG36, M60, M249) Brmilyen tr
Flautomata csapattmogat: 530fps (M14, MSG90, PSG1) Ktelez msodfegyver
Mesterlvsz fegyverek: 600fps (VSR10, L96, M24) Ktelez msodfegyver
Fegyverek:
A MASZban meghatrozott Airsoft fegyverek hasznlhatak. A szervez ltal meghatrozott esetben s elrt mdon Paintball Markerek is lehetnek, amelyekkel jtkosokra nem, csak kijellt clpontokra, vagy jrmvekre lehet lvst leadni, a szervez utastsa szerint.
Trak:
Csak kereskedelmi forgalomban kaphat felhz szerkezet nlkli trak (Mid-Cap, Low-cap) hasznlhatak. A befogadkpessgk nem lehet nagyobb 180bb-nl. Ez all kivtelt kpeznek a tmogat fegyverek ltal hasznlt csigatrak.
Fegyverhasznlat:
A fegyvereket hasznljtok a valsgnak megfelel mdon, teht ne prbljatok elnyt kovcsolni a Airsoft fegyverek elnyeibl (Hop-Up hats, a fegyver elfordtsval trtn megvltozsa…)
Flautomata Csapattmogat s Mesterlvsz fegyverek:
Vltozs a MASZ-hoz kpest:A flautomata, s Springes rendszer Airsoft fegyverek rlvsi tvolsga 25 mterre mdosult, amennyiben a fegyver meghaladja a 430FPS/.20BB torkolati energit. A flautomata rendszerek megengedett legnagyobb torkolati sebessge 530FPS/ .20 BB. A fegyverek hossza legalbb 90 centimternek kell lennie. Ezekkel csak egyes lvst szabad leadni. Egyszerre egy goly lehet a levegben. A Springes vagy gzos mesterlvsz fegyverek megengedett legnagyobb cstorkolati energija marad 600FPS/ .20BB. Mindkt fegyvertpuson ktelez valamilyen cltvcs meglte.
Aknk s grntok:
Az aknk s grntok csak s kizrlag a jtkot szervez szemly ltal ellenrztt eszkzk lehetnek. Mkdsk lehet pirotechnikai elv (Pirotechnikai osztlyba sorolsuk: V/I. A termkek nagykor szemlyek szmra EGSZ VBEN SZABADON vsrolhat, birtokolhat s felhasznlhat a Hasznlati utastsban foglaltak szerint). Vsrlsukhoz s hasznlatukhoz SEMMILYEN ENGEDLYRE NINCS SZKSG. Ezek hasznlathoz felttlenl a jtkszervez engedlye szksges. Hasznlhatak mg rugs elv botlaknk, illetve gzzal mkd edz grntok. Minden ms eszkz a jtkszervez elbrlsa al esik, kivve, ha hasznlatt hatlyos jogszably megtiltja, mert akkor automatikusan tiltottnak minsl!
Grntvetk s antitank fegyverek:
Grntvetnek hasznlhatak a sorozatgyrtott, s kereskedelmi forgalomban kaphat grntvetk (M203, AG36, GP25), amelyek BB kilvsre alkalmasak. Ezekkel szabad tren vagy pletben, jtkosokra lehet lvst leadni.
Jrmvek vagy objektumok ellen a jtkszervez utastsa szerint vagy valamilyen Paintball Marker, vagy szivacsrakta hasznlhat.
Jtkmenet s egyb megktsek:
Tallatok, Medik rendszer:
Medikes visszallsi rendszer: minden rajnak van egy Medikje (felcser). Ltszm alapjn a szervez akr tbb Mediket is rendelhet egy rajhoz.
A tallat: ha valakit eltallnak, akkor hangos Medik vagy Felcser kiltssal jelzi a sttuszt. Csak az szmt tallatnak, amit az ellenfl bevllal. Ekkor a Medik megprblhat odamenni, s meggygytani, vagy a csapattrsai kihzhatjk a tzvonalbl a sebesltet egy flrees helyre, ahol a Medic szabadon gygythat.
Gygyts: a Medik NEM rcsapssal gygyt! A jtk elejn kapott szalagot kell rktnie a sebesltre, vagy az sszevarrt gumit rhznia a srltre. A srlt ezutn felled, s teljes rtk jtkosknt jra tevkenykedhet.
Medik tallat: ha a Mediket eltalljk, le kell lnie. Ebben az llapotban nem gygythat. Megllapods alapjn, de ltalban 3-10 perc vrakozs utn, ha a Mediket nem gygytotta meg egy msik Medik, a csapat vagy raj megy visszallni.
Gygytsok szma, itt hrom fajta jtkmenetet klnbztetnk meg:
A jtkszervez ltal a jtk elejn kiosztott szm szalagot lehet elhasznlni, s ha elfogy a csapat megy visszallni. Ekkor egy embert tetszleges mennyisg szalaggal lehet elltni (akr az sszessel).
A jtkszervez kioszt bizonyos szm szalagot. A medik ebbl gygythat, de ha egy embert harmadszor is eltallnak, akkor a csapat mehet visszallni.
A medikek a jtk elejn adott mennyisg ktszert kapnak, s ezzel kell elltniuk a srlteket. Az ellts mdja, hogy a srlt rszt egyszer betekerik a ktszerrel. Amikor elfogy a ktszer, a csapat vagy raj megy visszallni.
Medik jellse: a jtkszervez ktelezheti a Medikeket, hogy a jtkon Medik karszalagot kelljen viselnik. Ez egy 10-20 centimter szles szalag, rajta fehr alapon vrs kereszttel, vagy csak egy fehr karszalag.
Srlt helyzete kereszttzben: ha a felcserre vr jtkos kereszttzben van, prbljon fldre lapulni, s a fehr kendjt magasan maga fltt lblva jelezze sttuszt. Ha nem biztonsgos, egy pr mtert arrbb mehet fedezkbe az esetleges balesetek elkerlse vgett. A srltet fedezkknt hasznlni, mg bjni erklcstelen dolog, amely rontja a jtk hangulatt.
Fontos!
Ha tnyleges srls trtnt a plyn, akkor azt az ORVOST vagy DOKTORT felkiltssal kell jelezni! Krnk erre figyeljetek!!
CQB szablyzat (pletben zajl, illetve plet kzeli harcok):
pletben s az plet 5 mteres (6 lpsnyi) krnyezetben 430 FPS-t nem meghalad fegyvert lehet hasznlni. Ezekkel szigoran be kell tartani az egyes lvst, a balesetek elkerlse vgett. Hzban sorozatot 340FPS/ .20BB cstorkolati energinl nem ersebb fegyverrel lehet leadni. CQB harcnl a MASZ-ban lert vdelem ktelez, azon fell ajnlott tovbb a nyakvdelem megfelel sllal vagy balaklavval, a fl vdelme, illetve a nemi szervek vdelme (neoprnnel, vagy egyb protektorral.), illetve az ujjak s krmk vdelme kesztyvel. pletbl ki s befel a rlvsi tvolsgokat betartva lehet hasznlni a Mesterlvsz s Tmogat fegyvereket.
Specialistk:
Minden olyan jtkos, aki Medikknt (jtkban orvos szerepet tlt be), Mesterlvszknt, Csapattmogat lvszknt s Tmogat fegyvert (gppuska) hasznlva jtszik specialistnak tekintnk. Egy 8 fs rajban maximum kt Tmogat, egy Medik s egy DMR/Mesterlvsz harcolhat. A ltszmuk minden tovbbi nyolc fnl ezen rendszer szerint vltozhat, teht minden msodik jtkos lehet specialista.
Megjegyzs: egy ngy fs alakulatban nem lehet mind a ngy jtkos specialista, az arnyokat meg kell tartani.
Jellsek:
A Milsim jtkok tbbsgn a szervezk ruha kd (dress code) szerint klnbztetik meg az odalakat. Amennyiben ez nem lehetsges, gy a felkaron elhelyezett jl megklnbzethet szn szalagokkal (piros-kk-srga).
Medikek, Halottak s jtkon kvli szemlyek:
Ha a jtkszervez gy kvnja a Medikeknek valamilyen jl lthat medik jelzst kell viselni (fehr alapon vrskeresztes karszalag). A halottak, s sebesltek sttuszukat fehr kend feltartsval jelzik. A nem jtkos szemlyek lthatsgi mellnyt ktelesek viselni.
Jrmvek:
A jrmveken jl lthat oldal jelzs szksges akkor is ha a jtkon dresskd van rvnyben. A jrmnl elre egyeztetett mdon (pl.: fekete zszl) azt is fel kell tntetni, hogy lehet-e lni a gpjrmre.
Jtk felgyelk, Game Marshallok, Military Police:
A jtk felgyeli srga (vagy egyb szn, jelzs) karszalagban, esetenknt MP (military police) felirattal, figyelik a jtkot. Brmi problms esetnl hozzjuk kell fordulni. A jtk felgyelinek a jtk ideje alatt kiadott utastsai ktelez jellegek mindenkire, reklamci nlkl, ellenkez esetben a jtkos kizrsra kerl.
Fotsok:
A fotsok s nzk knnyen felismerhet lthatsgi mellnyt ktelesek viselni a plyn tartzkodsuk alatt. Nem llhatnak kt harcol fl kz, nem lehet ket fedezknek (tsznak) hasznlni, illetve viselkedsk tilos hogy elrulja a csapatok pozcijt. "Vljanak lthatatlann" s ne zavarjk, vagy befolysoljk a jtkot. A fotsnak ktelessge a jtkon ksztett kpeket lekzlnie a szervez ltal megadott mdia terleten (ha nincs ms megjellve, akkor a Softair.hu ftp szervern). Amennyiben ezt nem teszi, vagy befolysolja a jtkot, a jtkszervez kitilthatja a tbbi jtkrl a fotst.
Jrmvek s hasznlatuk
Alapszablyok jrmvek hasznlathoz:
A jrmvek hasznlatnak szablyait maximlis krltekintssel kell betartani!
A jrmnek mindig tkletesen biztonsgosnak kell lennie! A fkeknek s kormnymnek 100%ig mkdnie kell. Ha jrm nem rendelkezik vizsgval, a biztonsg akkor is elsdleges!
Kerlni kell az ers fkezseket, gyorstsokat, a jrmvek sebessge nem haladhatja meg a 40 km/h-t. Mindig a terepviszonyoknak megfelelen kell hasznlni a jrmvet.
A jrmveken egymsra lni szigoran tilos! A jrmvekrl amennyiben a szervez mskpp nem rendelkezik tzelni szabad.
Jrmvek elleni harc:
A jrmvek elleni tmadsnak hrom mdja van:
A jrmveket kilhet szivacs raktval, vagy a szervez ltal engedlyezett Paintball Markerrel lehet megtmadni. Amennyiben a tmads sikeres, a gpjrm megsemmisltnek minsl, a rajta utazk halottnak tekinthetek, s a jrmnek vissza kell trni a bzisra vagy kiindulsi pontjra
A jrmvn utazkra csak a szervez engedlyvel lehet lni. Ekkor rjuk az rvnyben lv visszallsi vagy Medikelsi szably rvnyes. Ilyen esetben vagy visszaviszik a sebesltet a krhzba a jrmvel, vagy a leszlls utn (ekkor mg mindig sebeslt sttuszt) a medic meggygythatja.
A jrmveket meg lehet mg semmisteni, ha a rjuk szerelt szirnt bekapcsoljk. Ekkor az A pontban lertak lpnek rvnybe.
A jrmvel kapcsolatban a jtkosok ktelesek maximlis krltekintssel eljrni, hiszen a mozg jrm a jtk legveszlyesebb eleme.
Rdizs
Lehallgats s Zavars
Az ellensges rdicsatornk lehallgatsa engedlyezett, a zavars azonban tiltott amennyiben a jtkszervez mskpp nem rendelkezik.
Alapelvek
A Milsim jtkmd tbb a Wargame-ektl.
Fegyelmezettebb hozzllst, tbb gyakorlst, eltr krlmnyeket kvetel meg a szervezktl s a jtkosoktl is.
Ez egy kiegszts, ami a MASZ-szal, s esetenknt ms szablyzatokkal egytt rvnyes.
nmagban nem hasznlhat, lvn a MASZ alapelvei nem lettek jbl feltntetve, csak az ahhoz kpest trtnt vltozsok.
A jtkok menete klnbzik a Wargame-tl.
Tbb gyalogls, tbb felderts, kevesebb akci, kevesebb ember, nagyobb plyk, sszehangoltabb csapatmunka, s tbb jtkid jellemzi. Ezeket mindenki tartsa szem eltt, amikor jelentkezik egy ilyen jtkra!
Fegyverek s Felszerelsek
Fegyverek osztlyai:
Pisztolyok: 340fps (M1911, USP)
SMG s PDW: 340fps (MP5, P90, MP7, M1A1)
Karablyok: 430fps (G36, AK47, L85, M16)
Tmogat fegyverek: 430fps (MG36, M60, M249) Brmilyen tr
Flautomata csapattmogat: 530fps (M14, MSG90, PSG1) Ktelez msodfegyver
Mesterlvsz fegyverek: 600fps (VSR10, L96, M24) Ktelez msodfegyver
Fegyverek:
A MASZban meghatrozott Airsoft fegyverek hasznlhatak. A szervez ltal meghatrozott esetben s elrt mdon Paintball Markerek is lehetnek, amelyekkel jtkosokra nem, csak kijellt clpontokra, vagy jrmvekre lehet lvst leadni, a szervez utastsa szerint.
Trak:
Csak kereskedelmi forgalomban kaphat felhz szerkezet nlkli trak (Mid-Cap, Low-cap) hasznlhatak. A befogadkpessgk nem lehet nagyobb 180bb-nl. Ez all kivtelt kpeznek a tmogat fegyverek ltal hasznlt csigatrak.
Fegyverhasznlat:
A fegyvereket hasznljtok a valsgnak megfelel mdon, teht ne prbljatok elnyt kovcsolni a Airsoft fegyverek elnyeibl (Hop-Up hats, a fegyver elfordtsval trtn megvltozsa…)
Flautomata Csapattmogat s Mesterlvsz fegyverek:
Vltozs a MASZ-hoz kpest:A flautomata, s Springes rendszer Airsoft fegyverek rlvsi tvolsga 25 mterre mdosult, amennyiben a fegyver meghaladja a 430FPS/.20BB torkolati energit. A flautomata rendszerek megengedett legnagyobb torkolati sebessge 530FPS/ .20 BB. A fegyverek hossza legalbb 90 centimternek kell lennie. Ezekkel csak egyes lvst szabad leadni. Egyszerre egy goly lehet a levegben. A Springes vagy gzos mesterlvsz fegyverek megengedett legnagyobb cstorkolati energija marad 600FPS/ .20BB. Mindkt fegyvertpuson ktelez valamilyen cltvcs meglte.
Aknk s grntok:
Az aknk s grntok csak s kizrlag a jtkot szervez szemly ltal ellenrztt eszkzk lehetnek. Mkdsk lehet pirotechnikai elv (Pirotechnikai osztlyba sorolsuk: V/I. A termkek nagykor szemlyek szmra EGSZ VBEN SZABADON vsrolhat, birtokolhat s felhasznlhat a Hasznlati utastsban foglaltak szerint). Vsrlsukhoz s hasznlatukhoz SEMMILYEN ENGEDLYRE NINCS SZKSG. Ezek hasznlathoz felttlenl a jtkszervez engedlye szksges. Hasznlhatak mg rugs elv botlaknk, illetve gzzal mkd edz grntok. Minden ms eszkz a jtkszervez elbrlsa al esik, kivve, ha hasznlatt hatlyos jogszably megtiltja, mert akkor automatikusan tiltottnak minsl!
Grntvetk s antitank fegyverek:
Grntvetnek hasznlhatak a sorozatgyrtott, s kereskedelmi forgalomban kaphat grntvetk (M203, AG36, GP25), amelyek BB kilvsre alkalmasak. Ezekkel szabad tren vagy pletben, jtkosokra lehet lvst leadni.
Jrmvek vagy objektumok ellen a jtkszervez utastsa szerint vagy valamilyen Paintball Marker, vagy szivacsrakta hasznlhat.
Jtkmenet s egyb megktsek:
Tallatok, Medik rendszer:
Medikes visszallsi rendszer: minden rajnak van egy Medikje (felcser). Ltszm alapjn a szervez akr tbb Mediket is rendelhet egy rajhoz.
A tallat: ha valakit eltallnak, akkor hangos Medik vagy Felcser kiltssal jelzi a sttuszt. Csak az szmt tallatnak, amit az ellenfl bevllal. Ekkor a Medik megprblhat odamenni, s meggygytani, vagy a csapattrsai kihzhatjk a tzvonalbl a sebesltet egy flrees helyre, ahol a Medic szabadon gygythat.
Gygyts: a Medik NEM rcsapssal gygyt! A jtk elejn kapott szalagot kell rktnie a sebesltre, vagy az sszevarrt gumit rhznia a srltre. A srlt ezutn felled, s teljes rtk jtkosknt jra tevkenykedhet.
Medik tallat: ha a Mediket eltalljk, le kell lnie. Ebben az llapotban nem gygythat. Megllapods alapjn, de ltalban 3-10 perc vrakozs utn, ha a Mediket nem gygytotta meg egy msik Medik, a csapat vagy raj megy visszallni.
Gygytsok szma, itt hrom fajta jtkmenetet klnbztetnk meg:
A jtkszervez ltal a jtk elejn kiosztott szm szalagot lehet elhasznlni, s ha elfogy a csapat megy visszallni. Ekkor egy embert tetszleges mennyisg szalaggal lehet elltni (akr az sszessel).
A jtkszervez kioszt bizonyos szm szalagot. A medik ebbl gygythat, de ha egy embert harmadszor is eltallnak, akkor a csapat mehet visszallni.
A medikek a jtk elejn adott mennyisg ktszert kapnak, s ezzel kell elltniuk a srlteket. Az ellts mdja, hogy a srlt rszt egyszer betekerik a ktszerrel. Amikor elfogy a ktszer, a csapat vagy raj megy visszallni.
Medik jellse: a jtkszervez ktelezheti a Medikeket, hogy a jtkon Medik karszalagot kelljen viselnik. Ez egy 10-20 centimter szles szalag, rajta fehr alapon vrs kereszttel, vagy csak egy fehr karszalag.
Srlt helyzete kereszttzben: ha a felcserre vr jtkos kereszttzben van, prbljon fldre lapulni, s a fehr kendjt magasan maga fltt lblva jelezze sttuszt. Ha nem biztonsgos, egy pr mtert arrbb mehet fedezkbe az esetleges balesetek elkerlse vgett. A srltet fedezkknt hasznlni, mg bjni erklcstelen dolog, amely rontja a jtk hangulatt.
Fontos!
Ha tnyleges srls trtnt a plyn, akkor azt az ORVOST vagy DOKTORT felkiltssal kell jelezni! Krnk erre figyeljetek!!
CQB szablyzat (pletben zajl, illetve plet kzeli harcok):
pletben s az plet 5 mteres (6 lpsnyi) krnyezetben 430 FPS-t nem meghalad fegyvert lehet hasznlni. Ezekkel szigoran be kell tartani az egyes lvst, a balesetek elkerlse vgett. Hzban sorozatot 340FPS/ .20BB cstorkolati energinl nem ersebb fegyverrel lehet leadni. CQB harcnl a MASZ-ban lert vdelem ktelez, azon fell ajnlott tovbb a nyakvdelem megfelel sllal vagy balaklavval, a fl vdelme, illetve a nemi szervek vdelme (neoprnnel, vagy egyb protektorral.), illetve az ujjak s krmk vdelme kesztyvel. pletbl ki s befel a rlvsi tvolsgokat betartva lehet hasznlni a Mesterlvsz s Tmogat fegyvereket.
Specialistk:
Minden olyan jtkos, aki Medikknt (jtkban orvos szerepet tlt be), Mesterlvszknt, Csapattmogat lvszknt s Tmogat fegyvert (gppuska) hasznlva jtszik specialistnak tekintnk. Egy 8 fs rajban maximum kt Tmogat, egy Medik s egy DMR/Mesterlvsz harcolhat. A ltszmuk minden tovbbi nyolc fnl ezen rendszer szerint vltozhat, teht minden msodik jtkos lehet specialista.
Megjegyzs: egy ngy fs alakulatban nem lehet mind a ngy jtkos specialista, az arnyokat meg kell tartani.
Jellsek:
A Milsim jtkok tbbsgn a szervezk ruha kd (dress code) szerint klnbztetik meg az odalakat. Amennyiben ez nem lehetsges, gy a felkaron elhelyezett jl megklnbzethet szn szalagokkal (piros-kk-srga).
Medikek, Halottak s jtkon kvli szemlyek:
Ha a jtkszervez gy kvnja a Medikeknek valamilyen jl lthat medik jelzst kell viselni (fehr alapon vrskeresztes karszalag). A halottak, s sebesltek sttuszukat fehr kend feltartsval jelzik. A nem jtkos szemlyek lthatsgi mellnyt ktelesek viselni.
Jrmvek:
A jrmveken jl lthat oldal jelzs szksges akkor is ha a jtkon dresskd van rvnyben. A jrmnl elre egyeztetett mdon (pl.: fekete zszl) azt is fel kell tntetni, hogy lehet-e lni a gpjrmre.
Jtk felgyelk, Game Marshallok, Military Police:
A jtk felgyeli srga (vagy egyb szn, jelzs) karszalagban, esetenknt MP (military police) felirattal, figyelik a jtkot. Brmi problms esetnl hozzjuk kell fordulni. A jtk felgyelinek a jtk ideje alatt kiadott utastsai ktelez jellegek mindenkire, reklamci nlkl, ellenkez esetben a jtkos kizrsra kerl.
Fotsok:
A fotsok s nzk knnyen felismerhet lthatsgi mellnyt ktelesek viselni a plyn tartzkodsuk alatt. Nem llhatnak kt harcol fl kz, nem lehet ket fedezknek (tsznak) hasznlni, illetve viselkedsk tilos hogy elrulja a csapatok pozcijt. "Vljanak lthatatlann" s ne zavarjk, vagy befolysoljk a jtkot. A fotsnak ktelessge a jtkon ksztett kpeket lekzlnie a szervez ltal megadott mdia terleten (ha nincs ms megjellve, akkor a Softair.hu ftp szervern). Amennyiben ezt nem teszi, vagy befolysolja a jtkot, a jtkszervez kitilthatja a tbbi jtkrl a fotst.
Jrmvek s hasznlatuk
Alapszablyok jrmvek hasznlathoz:
A jrmvek hasznlatnak szablyait maximlis krltekintssel kell betartani!
A jrmnek mindig tkletesen biztonsgosnak kell lennie! A fkeknek s kormnymnek 100%ig mkdnie kell. Ha jrm nem rendelkezik vizsgval, a biztonsg akkor is elsdleges!
Kerlni kell az ers fkezseket, gyorstsokat, a jrmvek sebessge nem haladhatja meg a 40 km/h-t. Mindig a terepviszonyoknak megfelelen kell hasznlni a jrmvet.
A jrmveken egymsra lni szigoran tilos! A jrmvekrl amennyiben a szervez mskpp nem rendelkezik tzelni szabad.
Jrmvek elleni harc:
A jrmvek elleni tmadsnak hrom mdja van:
A jrmveket kilhet szivacs raktval, vagy a szervez ltal engedlyezett Paintball Markerrel lehet megtmadni. Amennyiben a tmads sikeres, a gpjrm megsemmisltnek minsl, a rajta utazk halottnak tekinthetek, s a jrmnek vissza kell trni a bzisra vagy kiindulsi pontjra
A jrmvn utazkra csak a szervez engedlyvel lehet lni. Ekkor rjuk az rvnyben lv visszallsi vagy Medikelsi szably rvnyes. Ilyen esetben vagy visszaviszik a sebesltet a krhzba a jrmvel, vagy a leszlls utn (ekkor mg mindig sebeslt sttuszt) a medic meggygythatja.
A jrmveket meg lehet mg semmisteni, ha a rjuk szerelt szirnt bekapcsoljk. Ekkor az A pontban lertak lpnek rvnybe.
A jrmvel kapcsolatban a jtkosok ktelesek maximlis krltekintssel eljrni, hiszen a mozg jrm a jtk legveszlyesebb eleme.
Rdizs
Lehallgats s Zavars
Az ellensges rdicsatornk lehallgatsa engedlyezett, a zavars azonban tiltott amennyiben a jtkszervez mskpp nem rendelkezik.
|